matkustus Oma elämä päiväristeily Rocca Al Mare Rotermann tallink silja Tallinna tallinnan ostospaikat travel Ulemiste Viro

Tallinnan terveiset + miniopas

Moikka!

Käväistiin eilen päiväristeilyllä Tallinnassa J:n ja hänen vanhempiensa kanssa. He ovat olleet meillä kyläilemässä tämän viikon 🙂 Lähdimme eilen aamusta jo liikkeelle niin, että laiva oli Tallinnassa klo 9.30 Söimme kotona vain pienen aamupalan ja näin ollen ensin marssimme kunnon aamiaiselle.

Viru keskuksen vieressä sijaitseva Nordic Hotel Forum oli minulle ennestään tuttu, joten suuntasimme sinne. Hinta oli vain 15 euroa ja mahan sai todellakin täyteen kaikista herkuista. Oli kyllä kaikkien mieleen nauttia hotellin aamupalasta 😉

Syönnin jälkeen kiersimme vieressä olevan Rotermannin kauppakeskuksen. Yllättävän vähän tällä kertaa sen liikkeistä löytyi mitään osteltavaa. Vaikkakin tämä masu hieman omalla kohdallani vaikuttaa siihen mitä voin pukea ja mitä en 😉

Puolen päivän aikaan nappasimme taksin ja hurautimme Ulemiste kauppakeskukseen, joka sijaitsee n. 4 km päässä Virukeskuksesta. Siellä emme olleetkaan aikaisemmin käyneet, joten siellä meni tunti jos toinenkin kiertäessä Viron suurinta kauppakeskusta. Löysimme sieltä aivan huikean hyvän vohvelipaikan Mr. Waffle. Suosittelen testaamaan!

Olisin kyllä odottanut Ulemistessa olevan enemmän lastenvaateliikkeitä, mutta petyin hieman niiden vähyyteen. Löydettiin kuitenkin muutamia ihania beben juttuja ja taisipa sitä kaikille jokunen pussukka mukaan tarttua 😉

Tässä välissä oli sitten alkanut se ennustettu sademyrsky ja jälleen hyppäsimme taksiin. Olimme suunnitelleet illallisen syömistä Vanhassa kaupungissa ja siihen kukkakadun päähän taksi meidät jätti. Kyseinen kukkakatu alkaa Hesburgerilta, Virun ollessa vasemmalla puolella isoa puistikkoa. Monet herkulliset ravintolat sijaitsevat tällä kadulla tai sen päässä olevan torin reunustalla. Kävimme viimeksi J:n kanssa Oliverin ravintolassa ja sinne päädyimme tälläkin kertaan. Tunnelmallinen ravintola sijaitsee kadun oikealla puolella eteenpäin mentäessä ja kesäisin sieltä löytyy myös upea terassi. Jälleen kerran ruoka oli hyvää ja palvelu ystävällistä, ei valittamista!

Olen lähes joka kerralla ostanut kukkakadulta muutaman kimpun mukaan. Putiikkeja on vieri vieressä lähes kymmenen ja jokaisella myyjällä on toinen toistaan kauniimpia kukkia. Siinä menee ihan päö aina pyörälle valintaa tehtäessä kuten tälläkin kertaa. Hieman kyllä valintaa nopeutti lähes taivaan täydeltä tuleva sade. Liljat matkaan ja taksilla satamaan. Takaisin lähtö oli klo. 20.30 ja olimmekin jo hyvissä ajoin satamassa. Laivamatkat Tallink Siljalla meni mukavasti, mutta takaisin tullessa oli melkoinen myrsky :/ Laivan keinuessa podin hieman huonoa oloa, mutta onneksi se meni ohi satamaan saapuessa. Täällä meitä sitten odottikin rankkasade ja kunnon myräkkä! Sateenvarjosta ei paljon ollut apua juostessa autoa hakemaan 😀 Jalat oli kyllä poikki kaikesta kävelemisestä ja olikin ihana päästä omaan sänkyyn nukkumaan 🙂

Tässä muutamia kuvia, joita sain räpsittyä ennen sateen alkamista:

Kokosin tähän vielä pienen Tallinna-oppaan omien kokemusten perusteella;

Vaateliikkeet

Kauppakeskukset

Ravintolat

Hotellit

Suosittelen ehdottomasti tutustumaan Tallinnaan, mikäli et siellä vielä ole käynyt! Ihmiset ovat ystävällisiä, ruoka on edullista, mutta hyvää ja ostosmahdollisuudet erit kuin Suomessa. Kesäaikaan varsinkin kannattaa kiertää historiallisessa Vanhassa kaupungissa.Tosin myös talvella perinteiset joulumarkkinat ovat lumoavat ja kokemisen arvoiset!

Ehkä aloittekin jo suunnittelemaan viikonloppureissua 😉

Kertokaa myös ihmeessä, jos olette löytäneet jotain muita tutustumisen arvoisia paikkoja!

Aina on kiva käydä uusissa paikoissa 🙂