food Lifestyle Lifie

Vinkit nälkäkiukkuun

Kaupallinen yhteistyö Arla &More & Indieplace

Palauttani työelämään mun hyötyliikunta on kasvanut ihan valtavasti. Kävelen nyt työpäivien aikana enemmän kuin aikaisemmin melkein koko viikossa. Sitä myöden mun näläntunne on kasvanut. Nälkä on melkein koko ajan ellen pidä huolta siitä, että syön tasaisin väliajoin. Syön 5 tunnin työpäivän aikana lounaan koneen äärellä ja suuntaan kotiin puoli kolmen aikaan. Huomaan masun kurnivan jo tuolloin kotimatkalla, joten välipala on välttämätön. Haen Minean päiväkodista neljänä päivänä viikossa ja kolmena niistä hän syö välipalan siellä. Kotiin tullessa mun on pakko syödä jotain välipalaa välttääkseni nälkäkiukkua, sillä siitä ei seuraa hyvää. Musta tulee kiukkuinen, joten pyrin välttämään tuohon tilanteeseen ajatutumista sillä, että syön täyttävän välipalan. Mutta mikä se nälkäkiukku sitten oikein on? Arvelen, että se on myös monelle teistä tuttu, vai mitä?

Englannin kielessä ilmiötä kutsutaan sanoista vihainen (angry) ja nälkä (hunger) muodostuvalla sanalla “hangry”. Nälkäkiukku on tutumpi juttu lapsilla, mutta ilmiö on tuttu aikuisillakin. Tämä johtuu siis siitä, verensokeri laskee ja kun, verensokeri putoaa, kehoon vapautuu ärtymystä voimistavia stressihormoneja. Siksi onkin tärkeää syödä ravitsevia ja kuitupitoisia välipaloja sekä syödä tasaisin väliajoin pitkin päivää.

Arla on lanseerannut uuden Arla &More tuoteperheen, joissa on kattava valikoima terveellisiä, luonnollisia ja täyttäviä tuotteita. Tällä kertaa maistellaan Skyr & Oats –kerrosskyr makuja. Kerrosskyr koostuu nimensä mukaisesti kahdesta kerroksesta – päällä täyteläinen, mutta rasvaton ja proteiinipitoinen skyr kauran kera, alla kerros makeaa ja raikasta mustikkaa tai aprikoosia. Kauran ja islantilaisen jogurtin yhdistelmä tuo pureskeltaessa ihan eri tavalla kylläisyyden tunteen. Itse oon sellainen pureskelija ja hidas syömään muutenkin 😉 Huippua on, että Arla &More tuotteissa on huomioitu meidän kuluttajien toiveet sokerin välttämisestä, lisäaineettomuudesta, proteiinipitoisuudesta sekä luonnollisita mauista.

Musta on ihana istahtaa alas Minean kanssa päiväkotipäivän jälkeen ja kysellä miten neidin päivä on mennyt. Niimpä kotiin päästyämme ekana edessä onkin välipala. Minea saattaa syödä jonkin hedelmän mun seurana ja vaihdetaan siinä samalla päivän kuulumisia. Musta on tosi tärkeää osoittaa hänelle kiinnostusta kaikesta mitä he ovat päivän aikana touhunneet ja hymyssä suin saan aina kuunnella lääkärileikeistä lätäköissä pomppimiseen ♥ Neiti on kyllä vauhdikas tapaus ja kotonakin pitää olla energiaa hänen kanssaan touhuamiseen.

Skyr & Oats -kerrosskyr mustikan makuisena maistui hyvin sekä mulle että neidille, kun on sellainen jogurttien rakastaja. Vaihtelua on nauttia skyr kulhosta ja lisätä siihen leseitä sekä pensasmustikoita. Minea taisi kyllä napsia äidiltä mustikat jo ennen kuin ehdin aloittamaan 😀

Toisena makuna on ihanan raikas aprikoosi. Aprikoosin ja mustikan osuus skyrreissä on 15%. Tämä aprikoosi on itseasiassa mun lemppari, jos näistä pitää valita! Niin ja pakkauksessa tulevan lusikan avulla tuote onkin näppärä nauttia missä vain oletkin liikkeellä! Kätevä napata kaupan hyllyltä matkaan vaikka ennen treeniä tai muuta menoa!

Näin vältät nälkäkiukkua;

1. Syö useasti 

Säännöllinen ateriarytmi pitää nälkäkiukun poissa ja mielen virkeänä. Siksi kannattaa ennakoida tulevaa päivää pitämällä välipaloja käden ulottuvilla.

2. Tankkaa täysjyvää & kuitua

Kuidun pureskelu kestää kauemmin ja näin ollen kuitu vie paljon tilaa ruoansulatuselimistössä. Kuitu pitää olon kylläisenä ja auttaa säätelemään verensokeria ja insuliinivastetta, joten energiatasot pysyvät tasaisina pidempään. Ateriat kannattaa siis täyttää kuitupitoisilla ruualla ja tämän vuoksi Skyr – Oats on täydellinen välipala.

3. Vältä turhia lisäaineita

Välipalaksi ei kannata valita lisäaineita sisältäviä tuotteita, koska ne pitävät nälän kurissa vain hetken. Sokeriset välipalat nostavat verensokeria nopeasti, mutta piikki laskee samoin nopeasti, ja sitä voi seurata uusi nälkäkiukun puuska.

4. Suosi luonnollisia proteiineja

Maitotuotteissa on luontaisesti paljon proteiinia, joten maidon tai jogurtin lisääminen välipalaan auttaa saavuttamaan päivittäisen maitotuotteiden saantisuosituksen. Vaikkakin itse juon maitoa ruoan kanssa niin jogurtilla lisään maitotuotteiden riittävän saannin.

5. Juo paljon vettä 

Yksi parhaista tavoista säädellä mielialaa on vältellä sokerisia juomia ja juoda sen sijaan vettä. Vesi pitää myös nälkää loitolla sekä auttaa tunnistamaan kylläisyyden tunteen. Toinen vaihtoehto veden juonnille on makeuttamaton vihreä tee.

 

Syökää siis tasaisin väliajoin ja nauttikaa päivästä ♥

Joko te ootte maistaneet tätä ihanaa uutuutta? Kunmpi maku vie teidät mukanaan – mustikka vai aprikoosi?

 

Ei kommentteja
Previous Post
28.3.2019
Next Post
28.3.2019

Ei kommentteja

Leave a Reply

Artikkelit

Instagram

  • Ollaa tänään järkätty tyttöjen huonetta ja saatiin vihdoin heille uusi sänky 😍 Näette pian lisää miltä huone nyt näyttää!
Mites teidän sunnuntai on menny? 🤍
Ihanaa iltaa ❣️
  • Onnea vielä rakas @seppapete ❤️🎈💥 Oli todellakin kaiken stressin arvoista nähdä sun reaktio eilisistä yllätys juhlista ❣️😭 🤩
" Sinä vain olet mun
Juhlien kuohuvaa
Sinä vain olet mun
Sydämen humala
Ja vain sinun kanssasi olen tuntenut
Magneetin voiman" ❤️ @jannikabofficial

Rakastan sua muruseni @seppapete ❣️
  • ✨ SUPRISE HONEY ✨ Järjestin eilen Peten kavereiden kanssa @seppapete lle 40v yllätys juhlat mielettömän upeassa Herttoniemen @ravintolafatlizard penthousessa *🤩 Olin kertonut Petelle meidän menevän dinnerille, mut sanoin et käydään ennen syömistä ottamassa yhteistyön takia penthouse tilasta stoori ja siellä odottikin frendit yllärinä 🥳🥳 - > swaippaa videoon 🤩
Sankarille kaikki meni täydestä ja Pete oli todella yllättynyt ja hieman jopa liikuttunut ❣️

Tajuttoman upeat puitteet, todella hyvät safkat ja mieletön porukka, kiitos kaikki❤️

Koristeet @mydreamday.fi
Kakku @bakerymanteli
*tilasta saatu alennusta
  • Sekasorto - aihe, joka tuottaa mulle stressiä ja minkä suhteen pitäisi löytää ratkaisuja! Ehdin tottumaan siihen, että Minean poissaollessa siivoan hänen huoneen ja laitan asunnon järjestykseen. Nyt, kun meitä onkin täällä puolet ajasta viisi tyyppiä niin voitte kuvitella onko enään yhtä järjestyksessä paikat, no ei ole ei 🙈 Lisäksi kaapeista loppuu tila kesken ja tytöille pitäisi hommata uusi sänky.

Puuh paljon on juttuja, joiden suhteen pitäisi keksiä jotain, mutta kaikesta huolimatta en vaihtaisi tätä pois ❤️

Onko yhtään tuttu aihe muilla? 🙉
  • *palvelu saatu* Kävin kampaajalla viimeksi vuosi sitten, joten pieni freessaus olikin jo paikallaan 🤍 Haluan säilyttää oman värin, mutta raidoilla+sävyllä hiuksiin saa elävyyttä ja siinä @thehouseofbeautyfi onnistui täydellisesti 😍💯 Lopputulos on luonnollinen ja kauniin sävyinen, vai mitäs mieltä ootte?

Ps. Swaippaa ennen kuvaan! 🙈
  • Kaupallinen yhteistyö @fredmanfin 💗🎀 Rintasyöpä on aihe, joka koskettaa mua syvästi ja haluan olla mukana tukemassa sitä upeaa työtä, jolla kerätään varoja syöpien tutkimuksiin. Roosa Nauha kampanjassa on mukana myös suomalainen perheyritys Fredman, joiden tutut leivinarkkipaperi ja suodatinpussi pakkaukset ovat saaneet kampanjaan sopivan asun💗
Heidän jokaisesta myydystä #roosanauha - kampanjatuotteesta lahjoitetaan 10% Syöpäsäätiölle.

Yhdessä #fredman kanssa haluamme muistuttaa läsnäolon tärkeydestä 💗 Aina sanat eivät riitä ja silloin voit osoittaa tukesi, vaikka keittämällä pullakahvit ja olemalla läsnä 💕

Ps. Suodatinpussit toimii hyvin hodareiden kanssa 🌭 @boksiapp #suomalainenperheyritysfredman #fredmanxroosanauha

Seuraa minua!